FANDOM

AAT M52 - uniwersalny karabin maszynowy konstrukcji francuskiej produkowany od 1952 roku.
Aat m52

AAT M52

Armia Francuska w czasie wojny indochińskiej używała broni rodzimej przedwojennej, amerykańskiej i zdobywczej niemieckiej, ale pozostawały problemy w zaopatrzenie w amunicje. Nastąpił okres wprowadzania nowego uzbrojenia. Jednym z nowych przyjętych karabinów był AAT M52. Dla Armii Francuskiej był dostarczany w kilku wersjach jako ręczny karabin maszynowy, ciężki karabin maszynowy i karabin pokładowy. 

W następnych latach powstała eksportowa wersja zasilana amunicją  7,62 x 51 mm NATO oznaczona jako NF-1. Obecne egzemplarze broni w Armii Francuskiej zostały przebudowane  do standardu NF-1 w celu przystosowania broni do strzelania bardziej popularną amunicją. AAT M52 posiada elementy od MG 42 i Browninga M1919. Z MG 42 zapożyczono taśme Gurt 34 a od Browninga trójnóg. Niemiecka taśma Gurt 34 została zmodyfikowana przez co z taśmy segmentowej stała się rozsypaną. Pierwotna wersja karabinu strzelała standardową amunicją Francuską  7,5 x 54 mm. AAT M52 jest zespołową bronią samoczynną. Odrzucie zamka półswobodnego. Opóźnienie otwarcia dwuczęściowego zamka zapewnia niesymetryczna dźwignia. Mechanizm spustowy umożliwia tylko strzelanie ogniem ciągłym. W komorze nabojowej lufy wykonane są rowki Revellego ułatwiające ekstrakcję łusek. Lufa szybkowymienna. Przyrządy celownicze składają się z muszki i nastawnego celownika krzywiznowego.

Użytkownicy:Edytuj

Użytkownik:Dominikier35 9 Czerwiec 2013 12:23