FANDOM

GAZ-2975 Tygrys (ros. ГАЗ-2975 Тигр) - opancerzony samochód terenowy konstrukcji rosyjskiej.

800px-GAZ 2975 Tigr

Gaz-2975 Tigr

GAZ Tygrys to samochód klasy LMV, interwencyjno-patrolowy. Jest wojskową wersją samochodu GAZ-2330 produkowanego przez zakłady Gorkowskij Awtomobilnyj Zawod (GAZ) w Niżnym Nowgorodzie. Był wspólny projekt GAZ i Bin Jahr Group ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich (ZEA) i King Abdullah Design. Lecz ostatecznie arabowie wycofali swój udział w rozwoju pojazdu. Podobnie jak swój cywilny odpowiednik miał swoją premierę w Dubaju. GAZ Tygrys produkowany jest na eksport od 2007 roku. Na wyposażenie Armii Rosyjskiej wszedł w połowie 2013 roku.

Karoseria pojazdu jest wykonana w całości z metalu i wyposażona w przedział mieszczący 1 500 kg ładunku oraz 4-osobową załogę (trzydrzwiowa wersja samochodu może przewieźć od 6-9 osób i 1 200 kg ładunku - dot. to wersji policyjne oraz wojskowej). Przedział ładunkowy ponadto wyposażono w siedzenia mogące pomieścić od 2-4 osób. Samochód posiada system obrony przed bronią masowego (ABC). Pojazd jest uniwersalny pod względem paliwa, które go napędza. Dzięki specjalnej trwałej konstrukcji może być napedzany zarówno naftą, olejem napędowym, benzyną lub mieszanka tych paliw. Ma to kolosalne znaczenie w trakcie działań wojennych, gdy często trudno o paliwo dobrej jakosci przygotowane specjalnie na potrzeby pojazdów wojskowych.

W Armii Rosyjskiej pojazd konkuruje z LMV-Ryś (licencyjny Iveco LMV). Wojska rosyjskie użyły go w czasie wojny z Gruzją w 2008 roku.

A police car Tiger (1)

Opancerzony samochód terenowy GAZ-2975 Tigr

InformacjeEdytuj

Dane podstawowe:

Dane techniczne:Edytuj

  • Silnik: wysokoprężny, z turbodoładowaniem GAZ-562 o mocy 215 KM
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 5-biegowa, automatyczna
  • Pancerz: ...
  • Długość: 4,61 m
  • Szerokość: 2,20 m
  • Wysokość: 2,00 m
  • Prześwit: 0,40 m
  • Masa całkowita: 7 200 kg
  • Prędkość maks.: 155 km/h (na szosie), 90km/h (w terenie)
    GAZ TIGR

    GAZ-233034 SPM-1 wersja dla Oddziałów Mobilnych Specjalnego Przenaczenia (OMON) rosyjskiej Milicji

  • Zasięg: ...
  • Zapas paliwa: 2 X 70 l. (140 l.)

Użytkownicy:Edytuj

Źródła:Edytuj

Użytkownik:Dominikier35