FANDOM

KGP-9 - pistolet maszynowy konstrukcji węgierskiej.
Kgp-01

Pistolet maszynowy KGP-9 został zaprojektowany w węgierskich zakładach Fegyver- és Gépgyár.

Pistolet KGP-9 działa na zasadzie odrzutu zamka swobodnego. Zamek teleskopowy, w przednim położeniu otacza lufę, wyposażony w iglicę przerzutową. KGP-9 strzela z zamka zamkniętego (kurkowy mechanizm uderzeniowy) ogniem pojedynczym i seriami. Przełącznik rodzaju ognia połączony z bezpiecznikiem umieszczony przed spustem, wewnątrz kabłąka spustowego. Komora zamkowa tłoczona z blachy. Rękojeść przeładowania umieszczona w lewej, górnej części komory zamkowej, nieruchoma w czasie strzelania. Zasilanie z magazynków o pojemności 25 naboiPrzyrządy celownicze składają się z muszki oraz celownika przerzutowego o nastawach 75 i 150 m. Łoże i chwyt pistoletowy wykonane są z tworzywa sztucznego. Kolba w kształcie litery "T" składana na prawą stronę komory zamkowej.

Pistolet po raz pierwszy został zaprezentowany publicznie w 1993 roku na targach wojskowo-policyjnych C+D w Budapeszcie. W 2000 roku rozpoczęto produkcję seryjną. Obecnie znajduje się na uzbrojeniu węgierskiej policji.

Informacje

Dane podstawowe:

Dane techniczne:

  • Kaliber: 9 mm
  • Nabój: 9 x 19 mm Parabellum
  • Pojemność magazynka: 25 szt.
  • Długość: 355 mm
  • Szerokość: brak danych
  • Wysokość: brak danych
  • Masa całkowita: 2,75 kg
  • Zasięg skuteczny: brak danych
  • Prędkość początkowa pocisku: 390 m/s

Użytkownicy: