FANDOM

Kazachstan - państwo w Azji Środkowej położone nad Morzem Kaspijskim.
Emblem of Kazakhstan.svg

Godło Kazachstanu

Flag of Kazakhstan.svg

Flaga

Kazachstan graniczy z Federacją Rosyjską (FR), Chińską Republiką Ludową (CHRL), Republiką Kirgiską (RK)Turkmenistanem oraz Republiką Uzbekistanu (RU).

Kazachstan należy do organizacji międzynarodowych: Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ), Światowej Organizacji Handlu (WTO), Wspólnoty Niepodległych Państw (WNP) oraz Organizacji Układu o Bezpieczeństwie Zbiorowym (OUBZ).

Informacje

Dane podstawowe:

Prezydent Nursułtan Nazarbajew
liczba ludności 16 990 000
powierzchnia 2 717 300 km²
język urzędowy kazachski, rosyjski
stolica Astana
religie dominujące islam sunnicki, prawosławie

Partie polityczne:

  • brak danych

Przedsiębiorstwa zbrojeniowe:

  • brak danych

Armia:

W Siłach Zbrojnych Kazachstanu służy ok. 11 000 żołnierzy i ok. 38 000 w rezerwie. Siły Zbrojne dzielą się na: Wojska Lądowe, Siły Powietrzne, Marynarke Wojenną i Żandarmerię. Zwierzchnikiem Sił Zbrojnych jest prezydent Nursułtan Nazarbajew, a ministrem obrony Adilbek Dzhaksybekov. W kraju działają cztery okręgi wojskowe. Kazachscy żołnierze brali udział w Wojnie w Iraku. Wyposażenie wojskowe i uzbrojenie pochodzi z Rosji (FR), Ukrainy, Białorusi (RB), Stanów Zjednoczonych (USA), Izraela i krajów Unii Europejskiej. W najbliższym czasie Kazachstan zabierza nabyć bezzałogowe aparaty latające. Testowany jest m.in polski WB FlyEye.

Sprzęt i uzbrojenie wojska Kazachstanu:

Biografie:

  • Nursułtan Nazarbajew

Galeria:

Użytkownik:Dominikier35 24 Lipiec 2013 13:19