FANDOM

Kenia - państwo w Afryce Wschodniej położone nad Oceanem Indyjskim.
Coat of arms of Kenya.svg

Godło Kenii

Keniaflag

Flaga Kenii

Kenia graniczy z Ugandą, Somalią (FRS), Etiopią (FDRE), Sudanem Południowym i Tanzanią (ZRT). Południowo-wschodnią część kraju stanowi pobrzeże Oceanu Indyjskiego.

W przeszłości Kenia była kolonią brytyjską, niepodległość proklamowano 12 grudnia 1963 roku.

Dzięki turystom odwiedzającym parki narodowe i plantacjom Kenia jest jednym z najlepiej rozwiniętych krajów w Afryce. W Kenii działają także fabryki i montownie samochodów. Kenii zagrażają napięcia w czasie wyborów prezydenckich oraz łatwy dostęp do broni.

Kenia jest członkiem organizacji międzynarodowych: Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ), Światowej Organizacji Handlu (WTO) oraz Unii Afrykańskiej (UA).

Informacje

Dane podstawowe:

stolica Nairobi (3 476 632)
prezydent Uhuru Kenyatta
powierzchnia 582 650 km2
liczba ludności  41 609 728
religie chrześcijaństwo,aminizm,islam

Partie polityczne:

  • brak danych

Przedsiębiorstwa zbrojeniowe:

  • nie istnieją

Armia:

Siły zbrojne Kenii są w porównaniu do innych krajów o tej samej liczby ludności (np. Polska) wyjątkowo małe bo liczą około 45 000 żołnierzy. Są wyposażene w sprzęt z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, a także z Rosji (FR), Ukrainy oraz Serbii (RS). Kenia bierze udział w wojnie w Somalii. Jej żołnierze obecnie wchodzą wskład mandatu AMISOM.

Sprzęt i uzbrojenie wojska Kenii:

Biografie:

Galeria: