FANDOM

Matador - kołowy transporter piechoty typu MRAP konstrukcji południowoafrykańskiej.

Matador

Matador

Producentem transportera Matador jest południowoafrykańska firma Paramount Group. Matador jest wspólnym dziełem przemysłu Republiki Południowej Afryki (RPA) oraz Azerbejdżanu. Matador jest blisko spokrewniony z opancerzonym pojazdem rozpoznawczym Marauder produkowanym przez tą samą firmę. Przy masie własnej 10,8 t i wadze 4,5 t Matador pomieści 14 żołnierzy w tym kierowce i dowódce. Silnik Cumminsa lub MAN-a rozpędzi samochód do prędkości maksymalnej 100 km/h, a zasięg pojazdu wynosi 700 km. Pojazd może być wykorzystywany w operacjach pokojowych i wojskowych w terenie zabudowanym, był przeznaczony na misje w terenach mniej zurbanizowanych. W związku z tym pojazd ma promień skrętu w stosunku pokrewnego wozu Marauder, który został opracowany do działań w regionach miejskich. Matador jest wyposażony w kadłub typu monoque chroniący pasażerów przed wybuchami. Kadłub jest zgodny ze STANAG 4569. Pojazd może być także wyposażony w lekki i średni karabin maszynowy.

Informacje

Dane podstawowe:

Użytkownicy:

Użytkownik:Dominikier35 16 Czerwiec 2013 15:54