FANDOM

Pp-2000
PP2000 – rosyjski pistolet maszynowy klasy PDW.

Informacje

Dane podstawowe i techniczne:

Broń PP2000
Państwo Rosja (FR)
Rodzaj Pistolet maszynowy
Prototypy 2001
Produkcja seryjna 2003 - nadal
Kaliber Nabój 9 x 19 mm Parabellum
Masa (kg) 1,4
Zasięg (m) 100
Szybkostrzelność teoretyczna (strz/min) 600

9-mm pistolet maszynowy PP-2000 to broń będąca w prostej linii rozwinięciem eksperymentalnego PP-90M1 z 64-nabojowym magazynkiem ślimakowym opracowanym w KBP. Tym razem magazynek umieszczono w chwycie. Jest to jedna z pierwszych rosyjskich konstrukcji dostosowanych do naboju 9 mm x 19, który zaczyna z wolna wypierać rosyjską amunicję 9 mm x 18, zasilającą m.in. pistolet Makarowa. Cechą charakterystyczną PP-2000 jest wydłużona górna część zamka, zakończonego obrotową rączką napinającą, którą strzelec może odchylić w prawo lub w lewo. Niestety jest to jedyny element tej konstrukcji dostosowany do potrzeb osób leworęcznych, przełącznik rodzaju ognia (w typowo rosyjskiej postaci dużej, blaszanej dźwigni), znajduje się bowiem jedynie po lewej stronie, zaś okno wyrzutowe łusek – po prawej. Broń ma możliwość prowadzenia ognia pojedynczego i ciągłego. Ciekawym, choć niezbyt praktycznym rozwiązaniem jest możliwość zastąpienia składanej na bok kolby umieszczanym w tym samym gnieździe 36-nabojowym magazynkiem, pełniącym wówczas jej rolę. Masa 1,22 kg, długość z rozłożona kolbą 479 mm, bez kolby 299 mm. Broń może być zasilana z magazynków 20- lub 36-nabojowych.

Użytkownicy: