FANDOM

QSZ 92 - pistolet samopowtarzalny konstrukcji chińskiej.

QSZ 92

QSZ-92

Pistolety na rynek krajowy używają amunicji 5,8 x 21 mm, a wersje eksportowe 9 x 19 mm Parabellum. Prace nad tym pistoletem rozpoczęto w 1994 roku, aby zastąpić przestarzały już wtedy pistolet Makarowa, który był produkowany w Chinach w ramach licencji. Po zakończeniu prac projektowych i testów produkcję rozpoczęto w Zakładach nr 236 w Chengdu. QSZ-92 stał się przepisowym pistoletem Chińskiej Armii a jego licenyjną produkcję uruchomiono w Ludowej Republice Bangladeszu (LRB). Cechą charakterystyczną pistoletu jest szkielet zewnętrzny z polimeru, który stanowi osłone dla wewnętrznego szkieletu z metalu. Pistolet działa na zasadzie krótkiego odrzutu lufy. Mechanizm spustowy z kurkiem zewnętrznym typu Double Action. Ryglowany jest przez obrót lufyPistolet posiada bezpiecznik skrzydełkowy umieszczony w górnej części chwytu po obu stronach. Dwurzędowy, pudełkowy magazynek mieści 15 nabojów. Pod lufą umieszczona została również szyna Picatinny umożliwiająca zamontowanie dodatkowych akcesoriów.

Informacje

Dane podstawowe:

  • Państwo: Chiny (CHRL)
  • Producent: Zakłady Nr 236 Chengdu
  • Rodzaj: pistolet samopowtarzalny
  • Prototypy: 1994
  • Produkcja: ...

Dane techniczne:

  • Kaliber: ...
  • Nabój: ...
  • Pojemność magazynka: 15 szt.
  • Długość: 189 mm
  • Szerokość: ...
  • Wysokość: ...
  • Masa całkowita: 760 g
  • Zasięg skuteczny: ...
  • Prędkość początkowa pocisku: ...

Użytkownicy:

Użytkownik:Dominikier35 17 czerwiec 2014 16:17