FANDOM

SIG 710-3 - uniwersalny karabin maszynowy konstrukcji szwajcarskiej produkowany na eksport.
Sig mg710-3b

SIG 710-3

W 1943 roku w zakładach zbrojeniowych Waffenfabrik (W+F) i Schweizerische Industrie Gesellschaft (SIG) rozpoczęto na zlecenie armii szwajcarskiej prace nad uniwersalnym karabinem maszynowym, następcą używanych przez szwajcarską armię ckm-ów Maxim i rkmów Furrer M25. Konstruktorzy obu firm postanowili oprzeć konstrukcję projektowanej broni na niemieckim ukm-ie MG 42.

W 1950 roku Armia Szwajcarska przyjęła do uzbrojenia karabin maszynowy Mg. 51 firmy W+F.  Spowodowało to wstrzymanie prac w zakładach SIG, ale w 1955 roku firma ta postanowiła uzupełni swoją ofertę o ukm. Projekt nowej broni oparto na konstrukcji prototypu Mg. 45 opracowanego dla armii szwajcarskiej.

Pierwsza wersja SIG 710-1 była zasilana nabojem 6,5 × 55 mm (używanym w Szwecji), druga SIG 710-2 strzelała nabojem 7,92 x 57 mm Mauser, ale ostatecznie do produkcji seryjnej skierowano wersję kalibru 7,62 x 51 mm NATO oznaczoną jako SIG 710-3. SIG 710-3 jest bronią samoczynną. Zasada działania oparta odrzut zamka półswobodnego. SIG 710-3 strzela z zamka otwartego. Zamek składa się z tłoka zaporowego, trzonu zamkowego i ruchomej tulei zamkowej połączonej suwliwie z trzonem. Kształt części zamka jest tak dobrany że podczas strzału przemieszczenie trzonu zamkowego jest kilkakrotnie większe niż tłoka zaporowego. Pozorną masę zamka dodatkowo zwiększa poruszająca się do przodu w momencie strzału tuleja zamkowa (tzw. wyrzut zamka). Wyciąg sprężynujący znajduje się w tłoku zaporowym, wyrzutnik odchylny jest umieszczony w tylnej części podstawy donośnika (łuski wyrzucane są do dołu). Mechanizm uderzeniowy bijnikowy, rolę bijnika pełni trzon zamkowy. Mechanizm spustowy tylko do ognia ciągłego. Bezpiecznik nastawny, włączony bezpiecznik unieruchamia zaczep zamka.

Karabin zasilany jest taśmą metalową segmentową z ogniwami otwartymi DM1 lub rozsypnej taśmy M13 (standardowa taśma NATO). Zmiana rodzaju taśmy wymaga wymiany podstawy donośnika i przycisku donośnika (obie części można wymieni w ok. 60 s). Jeśli broń jest używana jako rkm taśma o pojemności 50 naboi jest umieszczony w cylindrycznym pojemniku mocowanym do lewej strony komory zamkowej. Zasilanie lewostronne, donośnik przesuwakowy napędzany rolką umieszczoną na trzonie zamkowym, taśma przesuwa się zarówno przy odrzucie jak i przy powrocie zamka.

Użytkownicy:

użytkownik:Dominikier35 21 Czerwiec 2013 12:59