FANDOM

URO Vamtac - samochód terenowy konstrukcji hiszpańskiej produkowany przez firmę UROVESA (dział pojazdów specjalnych i wojskowych URO).

Vamtac

Samochód terenowy URO Vamtac

Jest on konkurencją dla amerykańskiego HMMWV i również zewnętrznie oraz konstrukcyjnie przypomina samochód amerykański.

URO Vamtac został opracowany według wymogów hiszpańskich sił zbrojnych dla uniwersalnego, wysoko mobilnego pojazdu terenowego. Pojazd był testowany przez hiszpańskie siły zbrojne i w 1998 roku podpisano pierwszy 5-cio letni kontrakt na dostawy URO Vamtac dla Sił Zbrojnych. W październiku 2005 roku Ministerstwo Obrony podpisało drugi kontrakt również na pięć lat. Do dzisiaj podpisano 5 kontraktów na URO Vamtac dla hiszpańskiej armii, najnowszy z 2013 roku opiewa na 727 wozów i rozpoczęto jego realizację. Wozy URO Vamtac były używane przez Hiszpańską Armię w Afganistanie, Libanie i Demokratycznej Republice Konga (DRK). Portugalczycy wypożyczyli Vamtac na potrzeby swojego kontyngentu. Jest dostępny w trzech podstawowych konfiguracjach: wóz dowodzenia, podwozie z kabiną i pickup. Dwie ostatnie wersje są dostępne z trzema odmianami kabin: 2-drzwiowe, 4-drzwiowe lub 4-drzwiowe z mniejszymi drzwiami tylnymi i mniejszą kabiną. Podstawowym uzbrojeniem samochodu może być karabin maszynowy, moździeż 81 mm, działo bezodrzutowe. Za napęd pojazdu odpowiada silnik M16 produkcji austriackiego Steyra.
Romanian URO VAMTAC

URO Vamtac Rumuńskiej Armii

Informacje

Dane podstawowe:

  • Państwo: Hiszpania
  • Producent: UROVESA
  • Typ pojazdu: samochód terenowy
  • Liczba miejsc: 1+ 3 osoby
  • Prototypy: ...
  • Produkcja: 1998 - do chwili obecnej
  • Wyprodukowane egzemplarze: około 4 000szt.
    VAMTAC UIP

    Samochód terenowy URO Vamtac w wersji dla hiszpańskiej policji

Dane techniczne:

  • Silnik: wysokoprężny z turbodoładowaniem, 6-cylindrowy Steyr Motors o mocy 188 KM
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna
  • Długość: 4,84 m
  • Szerokość: 2,17 m
  • Wysokość: 1,90 m
  • Prześwit: ...
  • Masa całkowita: 4 500 - 5 500 kg (zależnie od wersji)
  • Prędkość maks.: 135 km/h
  • Zasięg: 600 km
  • Zapas paliwa: 110 l

Użytkownicy:

Użytkownik:Dominikier35 4 październik 2013 16:20