FANDOM

Zastawa M64 - karabin szturmowy konstrukcji jugosłowiańskiej, wersja licencyjna karabinu AK.

Produkcję karabinu Zastawa M64 uruchomiono w połowie lat 60-tych XX wieku. Od radzieckiego AK różnił się dłuższą lufą, oraz nasadką umożliwiającą miotanie granatów nasadkowych. Karabin zasilany był z magazynka łukowego o pojemności 20 naboi. Modyfikacja podajnika magazynka umożliwiła wyposażenie Zastawy M64 w zatrzask zamka. Zastawa M64 znajdowała się na uzbrojeniu armii jugosłowiańskiej jako Automatska puška vzor 64.

Zastava M-64 prototypes

Prototypy.

Karabin Zastawa M64 był bronią samoczynno-samopowtarzalną. Automatyka broni działa na zasadzie odprowadzania gazów prochowych z długim skokiem tłoka gazowego. Zamek ryglowany przez obrót (2 rygle). Rękojeść przeładowania po prawej stronie broni, związana z suwadłem. Mechanizm spustowy z przełącznikiem rodzaju ognia. Skrzydełko bezpiecznika/przełącznika rodzaju ognia po prawej stronie komory zamkowej w pozycji zabezpieczonej zasłania wycięcie w którym porusza się rękojeść przeładowania. Magazynki 20 nabojowe, wymienne z 30 nabojowymi magazynkami AK. Po wystrzeleniu ostatniego naboju zamek zatrzymywany w tylnym położeniu przez zatrzask zamka. Kolba stała. Przyrządy celownicze mechaniczne, składają się z muszki i celownika krzywiznowego o nastawach do 1 000 m. Karabin wyposażony był w nasadkę do miotania granatów nasadkowych. Celownik używany podczas strzelania granatami był składany na rurę gazową. Jego podniesienie powodowało automatyczne zamknięcie zaworu komory gazowej.

Informacje

Dane podstawowe:

Dane techniczne:

  • Kaliber: 7,62 mm
  • Nabój: 7,62 x 39 mm
  • Pojemność magazynka: 20 naboi
  • Długość: 1040 mm
  • Szerokość:
  • Wysokość:
  • Masa całkowita: ...
  • Zasięg skuteczny: ...
  • Prędkość początkowa pocisku: ...

Użytkownicy: